Wednesday, October 21, 2009

salesgirl : hate but i love u~

erm...salesgirl oh salesgirl..kenak aku selalu jak kalah dgn sidak tok...ria, aku nang dh lamak "wish" la tek konon, mok try Loreal True match foundation if foundation maybelline ku ya aben...alaa yg selalu lam iklan tb & mag ya bah...suk diat maya karin cm bes jak...(ehek...nampak li jak mudah tpengaruh ng iklan..tba2 aku terinagt julia justine..geng try out brg makeup tok haha..nang xpat diat iklan..p yg murah2 jak la..almaklumlah bajet blum mencukupi ekekeke)


jadi aku pegila ke store yg jual menda2 makeup...dh ku pegang dh LTM foundation ya..belek2 gik..sbb aku nang suka baca sblm membeli sak makin cayak result nak d padh lam tb/ mag ya tek nak, tba2 salesgirl dtg..adakanya promote za tinted moisturizer ngan aku...nang pande nya promote aben laut darat d promotenya..pdh bgs sak kulit muka x kering...sbb nya ada moisturizer bh..(apa gik aku tek angguk palak..tnda pahm)..aku maseh juak berkeras maok LTM ya juak..sbb ku mok cuba bh..gila pa..p nang pande amoi ya meloyar aku, nang aku d enjennya abis abisan...sampe akhirnya aku kalah...knak ku kalah ho??/ ie xpatut eh...

suuk muka amoi ya aku beli menda d promote nya..so len kali jak lah try LTM foundation ya hue...mencik aku..kenak ku senng terekot kata salesgirl ya...ya ku mok pdh salesgirl : i hate u!! sbb aku akan cenderung kalah dgn org yg kerja jd salesgirl tok uhh T.T


btw..review pengguna (aku la hoo ^^V) ::

1. Maybelline NY clear smooth aqua gel foundation..(13, light beige)
-muka x berminyak mun pakey, i mean muka xberkilat la..senang apply, tp kadang2 aku rasa muka ku panas tem apply nya, kind of heavy ckit bagi aku la (maybe bcoz nya gel kali kah)...p okey bah nya buat muka nampak berseri la ho...xla muka dull kan girls..^^

tok la foundation ku dolok..yg banyak berjasa key muka ku hahha..keluar jalan2 ngan geng~
(RM 27 ku beli dolok)

2. Za Tinted moisturizer
- i think this 1 is much lighter compare to the maybelline...sebabnya liquid kali...like it rasa soft on ur skin la..time apply xrasa pun mcm pake nya..natural looking la on skin..n it does glow ur skin..then, u hv flawless skin..ehek...tp yang penting!!! nya ada moisturizer...ya yg penting k tp aku bok perasan yg spf nya 10 jak..hue~ ya krg lah ^__^

my new company...selamat bertugas kpd muka ku ekeke
(RM31 jew..murah jak maklumlah penganggur berjaya yg dpt ngepow bpknya ekeke)
maybelline vs Za..which one do u prefer most??

love,

No comments:

Post a Comment